Penafian

PENAFIAN PENUH

ADMIN blog drmaba tidak bertanggungjawab terhadap komen (comments) yang diutarakan dalam laman blog ini. Segala komen adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak menggambarkan pendirian admin blog drmaba. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Personal Note:

Artikel yang aku tulis disini pastinya bukanlah suatu yang muktamad dan betul. Maka pertimbangkan dulu bahawa aku ini seorang yang bodoh dan apa yang ditulis adalah sampah semata2.


Oleh itu berikut adalah penyataan kepada semua pembaca budiman:

1. Artikel ini hanyalah perkongsian pandangan peribadi saya berdasarkan pengalaman hidup yg pendek ini dan latarbelakang pendidikan saya, maka saya mohon maaf atas segala kekurangan dan kekhilafan saya.

2. Sekiranya anda fikir bahawa saya ini bodoh (idiot), saya akui kebodohan saya. Semoga Allah yang Maha Luas Ilmu & Maha Bijaksana mengurniakan dan membuka pintu ilmu & kebijaksanaan kepadaku.

3. Sekiranya anda fikir saya salah (wrong), saya akui kesalahan saya. Semoga Allah mengampuni aku dan menunjukkan jalan yang benar.

4. Sekiranya anda ingin membuat pembetulan atau berkongsi pandangan. Saya alu-alukan dan dahulukan dengan Jazakallah.

5. Sekiranya anda ingin hentam (bash) pandangan. Maka saya pinta gunakanlah kata2 yang berhikmah dan beradap. Saya hanya insan yang juga pelupa (diri dsbnya)

6. Sekiranya anda fikir artikel saya ini bidaah. Terlebih dahulu Saya tidak bermaksud begitu. Kupohon keampunan daripada Allah.

7. Sekiranya anda fikir saya bagus & hebat. Saya pinta masukkan saya kedalam doa2 kalian, semoga saya sentiasa dalam rahmatNya. Sesungguhnya aku bukan sesiapa.

Thursday, July 25, 2013

Iftar Restaurant Al Diafah


Dilindungi Al-Fatihah
Pada 15 Syawal Ramadhan 1434, buat pertama kali dalam beberapa tahun kebelakangan aku keluar iftar di luar. Ini pun sebab memenuhi jemputan yang rakan2 opis tidak dapat pergi. Kali ini iftar aki di Restaurant AlDiafah yang datang bersama aku hanya Jemel. Restoren ini menyediakan makanan middle eastern cuisine secara buffet untuk iftar. Seingat aku, harga sekepala ada RM90++.
Nasi Mandy Lamb
Bagi aku buffet paling sedap adalah Nasi Mandy Lamb. Aku tak sempat nak ambil gambar kambing sekor. Maklumlah sibuk merasa semua makanan. Aku dapat bahagian Lamb shank masa ambil Nasi Mandy.
Pandangan daripada tempat aku duduk
Masa iftar disana terjumpa kenalan2 yang jarang berjumpa. Aku sempat ambil gambar couple yang kat bawah ni jer. Sorry Mahathir takder gambar kau plak. Kalau Poo hantar kat aku, nanti aku masukkan dalam blog ni. 

Couple Meor & Meng
Bagi peminat makan middle east, terutama kambing/lamb, ini adalah tempat anda. Sila datang dan rasa. Malam iftar mereka tak sediakan air minum kurma. Rakan2 juga boleh membeli belah pelbagai kurma daripada Royal Dates ditingkat bawah sebelum naik keatas restoren. So aku boleh lah bagi 9/10 rating. Selamat mencuba.

No comments: